Som leverantör lämnar du anbud på kommunens upphandlingar elektroniskt direkt via systemet Visma Tendsign. Tendsign hjälper dig så att alla frågor i förfrågningsunderlaget är rätt ifyllda när du skickar in ditt anbud.
Här följer några saker du som anbudsgivare bör vara uppmärksam på innan du lämnar in ett anbud:
För att få tillgång till systemet krävs en inloggning. Du får användarnamn och lösenord genom att registrera dig på www.tendsign.com. Det är kostnadsfritt för dig som leverantör att använda systemet och att lämna anbud. Du får direkt tillgång till systemet när du är klar med din registrering.
Har ni frågor eller behöver support kring hanteringen av systemet går det bra att kontakta TendSigns support på 0771-440 200 vardagar 07.00 – 17.00.
Här följer också en kort instruktionsfilm som beskriver hur du lämnar ett elektroniskt anbud på en upphandling.
På sidan Upphandlingsprocessen kan du läsa mer om hur själva upphandlingen går till.